Total Pageviews

Friday 5 October 2012

On the phone

Asalamualaikum....wbt.
Hello, brothers and sisters. ( • ᴗ •)ノ♡

❤ All praises to Allah. Subhanallah. Alhamdulillah. AllahuAkbar.

Nak story sikit. Last week, saya dapat tawaran satu job dari Harian Metro, lebih kurang cam wartawan lah. Wartawan lah tu, kan ✔?! Uiiih, rezeki tu. Alhamdulillah, rezeki dari Allah kadang-kadang kita tak terfikir pun dari mana, bila dan bagaimana dia datang. Setuju??
Okay, berbalik pada cerita tersebut...nak dijadikan cerita, abang saya suruh contact kawan dia sebab kawan dia iaitu Mr E. tengah cari orang untuk isi kekosongan jawatan kat tempat dia keja. So, try jela hantar ✉ kat dia. Hehe.
Tapi, dia call ✆ . Sebab susah nak terangkan pasal job tu kat text. Panjang sangat nak tulis ✍. Hehe. Masa on the phone dengan dia, dia terangkan semua yang berkaitan dengan job tersebut. Okay, kesimpulannya saya tertarik dengan jawatan tu ツ . Minat tu memang ada lagipun before ni pernah gak apply and got an interview untuk kerja ni. Jadi berkaitan dengan gaji...peh!! Boleh tahan untuk orang cam saya yang tak pernah ada pengalaman bekerja secara formal ni. Hehe. Siyesss, masyuk ok. TAPI.....Bukan rezeki saya lah.
Saya TERPAKSA tolak sebab-sebab yang tertentu. Hehe. By the way, thank you Allah! Kata orang, yang tamak selalu rugi. So, saya terpaksa tunggu satu masa sehingga jawapan untuk job saya before ni pasti ada hitam putih barulah saya akan buat keputusan untuk lain-lain job! *Percaya dengan rezeki Allah s.w.t ✿



Allah berkata dalam hadith Qudsi :

Wahai anak Adam, hendaklah kamu luangkan waktumu untuk beribadah kepadaku. Aku akan penuhi dadamu dengan kecukupan, aku akan tutup kefakiranmu. Kalau kamu tidak lakukan, aku akan penuhi kedua tanganmu dengan  kesibukan dan aku tidak akan tutupi kefakiranmu”.

Hadith sahih : Ibnu Majah, Tirmidzi, Ibnu Hibban

No comments:

Post a Comment