Total Pageviews

Thursday 22 November 2012

H O P E ~


Sedang hati ini berbicara,
Apakah ertinya CINTA yang sebenar padanya?
Adakah wajar perasaan ini berada di sudut hati aku,
Atau aku patut lupakan saja,
Entahlah, persoalan demi persoalan yang bermain di benak fikiran aku,
Satu pun belum aku jumpa jawapannya,
Adakah aku perlu meneruskan harapan aku agar cinta kami bersatu?
Patutkah aku lupakan saja ia terkubur bersama 1001 persoalan yang belum pasti aku apakah jawapannya,
Sungguh, terkadang perasaan rindu menerpa ke segenap ruang hatiku,
Aku juga seperti pasangan yang lain ingin dihargai orang insan yang tersayang,
Apakah aku tidak layak untuk semua itu?
Tiadakah sesaat masanya untuk aku?
Terkadang, aku selalu merasakan diri telah dipermainkan,
Namun, lebih baik aku bersangka baik daripada memeningkan kepala,
Pertemuan itu menyuburkan kembali harapan aku yang dulu,
Berilah aku kekuatan untuk perkara mendatang,
Bukanlah aku terlalu berharap tetapi enggan hati ini dipermainkan lagi,
Kalau padi katakan padi tidaklah aku tertampi-tampi,
Kalau benci katakan benci, tidaklah aku ternanti-nanti,
Salahkah jika aku setia?
Salahkah aku menunggunya?
Aku hanya perlukan keikhlasan dan penjelasan.



Nurkilan :
Si Jiwa Kacau ~

No comments:

Post a Comment