Total Pageviews

Thursday 26 July 2012

Sedar tak sedar

Alhamdulillah, hari ni saya agak bersemangat untuk kemas-kemas umah. Dah 6 Ramadan, sedar tak sedar dah hampir seminggu kita berpuasa. Semangat mengemas datang tiba-tiba. LOL. Sikit-sikit, lama-lama mesti habislah kemas kan? :) OMG! Penat juga la kemas dengan habuk plak. Saya memang allergik habuk tahap separuh kronik. HUHU! Nasib baik la my parents and my sis tolong. Ringanlah sikit kan. 
Cuaca hari ni agak panas dan kering la. Memang agak penat dan kehausan. HUHU. Sabar, word itu jela yang boleh kuatkan semangat saya hari ni. Sungguh panas, tak macam cuaca semalam. Lepas kemas-kemas, masa untuk bermalas-malasan plak. Rest kejap, pastu sambung balik sampai selesai.
Hari-hari ni takla berbeza sangat dengan hari-hari yang lepas. Walaupun agak membosankan, tapi saya tetap bersyukur kepada Allah s.w.t. masih diberi kesempatan untuk merasa nikmatnya Ramadan dan hidup.
Saya yakin Allah punya rancangan-Nya yang terbaik buat hamba-hamba-Nya. Aminn. 

Doa pintu 12:
Bismillahirahmanirahim...
Ya Allah, bukakanlah untukku pintu-pintu kebaikan, pintu-pintu keselamatan, pintu-pintu kesihatan, pintu-pintu nikmat, pintu-pintu keberkatan, pintu-pintu kekuatan, pintu-pintu cinta sejati, pintu kasih sayang, pintu-pintu rezeki, pintu-pintu ilmu, pintu-pintu keampunan dan pintu-pintu syurga. Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Aminn.

No comments:

Post a Comment